Vesić najavio ostavku: Ne osjećam ni trunku odgovornosti
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sjutra podnijeti ostavku, poslije nesreće na Željezničkoj stanici u Novom Sadu kada je poginulo 14 osoba, a tri teško povrijeđene.
“Nisam se do sada oglašavao zbog pijeteta prema stradalima i njihovim porodicama. Ostavku sam ponudio istog dana kada se dogodila nesreća u Novom Sadu. Želim da vas obavijestim da ću sjutra ujutru podnijeti ostavku predsjedniku Vlade, a kada Skupština Srbije konstatuje ostavku, prestaću da obavljam funkciju u tehničkom mandatu”, rekao je Vesić.
Istakao je da “ni on, ni ljudi koji sa njim rade, nemaju ni trnuku odgovornosti za tragediju koja se dogodila”.
“Istraga će to utvrditi. Kao što znate, prvi sam se odazvao na poziv za saslušanje. Ministarstvo nijednim svojim aktom nije mogla da utiče na projekat i kvalitet radova na rekonstrukciju u Novom Sadu”, izjavio je Vesić.
Vesić je dan poslije nesreće istakao da će se sprovesti istraga o tome zašto nadstrešnica nije rekonstruisana u sklopu renoviranja objekta, kao i da postoji lanac odgovornosti, ali da ne može da kaže koje na vrhu tog lanca.
“Utvrdiće se zašto nadstrešnica nije bila dio plana rekonstrukcije i ko je utvrdio da ona nije neophodna za rekonstrukciju u konstruktivnom smislu. Neko je to odlučio”, naglasio je tada resorni ministar.
Rekonstrukcija stanice izgrađene prije šest decenija počela je u oktobru 2021. godine. Projekat je radio Saobraćajni institut CIP, a izvođenje radova konzorcijum kineskih kompanija.
Po završetku radova u julu 2024. godine, stanica je predata na upravljanje Infrastrukturi željeznica Srbije.

Ipak, diplomirani inženjer geologije Zoran Đajić tvrdi da to nije istina. On je na projektu rekonstrukcije Željezničke stanice bio angažovan kao nadzornik za kamen. Dio njegovih poslova je, kaže, podrazumjevao praćenje procesa skidanja kamena, utvrđivanja stanja podloge, njene zamjene i reparacije, kao i načina montaže kamena.
Projektanti od početka upozoravani na propuste
Đajić kaže da je još tokom rekonstrukcije primjetio da je pozadina mermernih ploča na krovu stanice u lošem stanju i o tome obavijestio nadležne.
„Na fotografijama koji sam napravio, iza tih ploča se vidi da praktično, možda ima 20% betona, ostalo je šut, zgužvani džakovi i tako dalje“, objašnjava Đajić.
Kaže da je zbog toga izdao nalog da se te ploče skinu, uradi kompletno ispitivanje i reparacija podloge.
U izvještaju u koji je redakcija DW imala uvid navodi se da je podizvođaču radova „Starting doo“ „naloženo da se otpočne sa demontažom mermerne obloge sa fasade krila B (Venčac beli) kao i mermernih ploča sa pročelja krova zgrade (Sivec)”, te da je potrebno „demontažu obavljati pažljivo kako bi se sačuvale sve mermerne ploče koje nisu oštećene”.
„Da se to uradilo, pretpostavljam da bi neko ko je zadužen za taj drugi dio – to je statika, to su konstrukcije i tako dalje – nadzor i sve oblasti, bi vidjeli kakva je podloga i pretpostavljam da bi se neko zapitao da li treba intervenisati na tim utegama, da li su oni korodirale.”
Međutim, izvođač radova, kako kaže, nije uradio ništa po tom pitanju.
„Utege su bile projektovane svojevremeno da mogu da izdrže određeni teret po kvadratnom centimetru. Očigledno je to opterećenje dodato toliko da veza utega i betona, koji je isto tako bio loš, nije izdržao, i onda se ona samo sručila“, za DW objašnjava Đajić.
Ko je sve u lancu odgovornosti?
Naručilac rekonstrukcije stanice bila je Infrastruktura Željeznice Srbije, a radove su izvodile dvije kineske kompanije – „China Railway International Co. Ltd” (CIRC) i „China Communications Construction Company Ltd (CCCC).
Nadzor nad projektom povjeren je mađarskoj firmi „Utiber” koja je povezana s jednim od Orbanovih bliskih saradnika Lorincom Mesarošem. Utiber je bio krovna firma za nadzor po svim pozicijama, osim pozicije kamena koju je obavljao Đajić kao spoljni konsultant.
Zoran Đajić tvrdi da je sve njih redovno informisao na sastancima koji su se održavali na nedeljnom nivou.
Kakav je ovo nesoj, prst obraza nema!
On je direktni krivac kao nadredjeni koji treba sve da nadgleda!