17.9 C
Podgorica
Saturday, April 12, 2025
Impressum
spot_img

Povećanje bezbjednosti u saobraćaju: Mlađi od 21 godinu ne mogu da voze nakon 23 sata, na trotinete ne mogu mlađi od 16 godina, za prolaz kroz crveno 30 dana zatvora

Zamjenik premijera Aleksa Bečić saopštio je da se Nacrt izmjena i dopuna Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima od danas nalazi na javnoj raspravi.

Bečić je istakao da u Crnoj Gori više nema nedodirljivih, ni na putevima, ni u institucijama.

“Ko krši zakon, snosiće posljedice. Ko ga poštuje, biće zaštićen. Bezbjednost na putevima je pitanje državnog dostojanstva. Jer država koja ne štiti pješaka i drugog učesnika u saobraćaju, neće dugo moći da zaštiti ni sebe”, istakao je on.

Bečić je sa ministrom unutrašnjih poslova Danilom Šaranovićem, pomoćnikom načelnika OB Podgorica Milanpm Radusinovićem i komandirom Stanice za bezbjednost saobraćaja Ratkom Furtula, obišao saobraćajne patrole na više lokacija u Podgorici.

Bečić je naglasio i da su kontrole na terenu značajno pojačane.

„U prethodnim danima i nedjeljama, izuzetno su pojačane saobraćajne kontrole na teritoriji cijele Crne Gore. Svjedočimo da je samo u intervalu od 72 sata prije nekoliko dana došlo do lišavanja slobode 122 lica zbog težih prekršaja iz oblasti bezbjednosti saobraćaja, od čega je oko 50% bilo upravo na teritoriji ovog Regionalnog centra bezbjednosti Centar“, poručio je Bečić.

Govoreći o najznačajnijim novinama koje predviđaju predložene zakonske izmjene i dopune, Bečić je istakao:

„Danas želimo da informišemo crnogorsku javnost da je Radna grupa koju je formirao ministar unutrašnjih poslova, a koja se bavila pripremama Nacrta izmjena i dopuna Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima, završila svoj rad. Stoga javnosti saopštavam da će se od danas Nacrt izmjena i dopuna zakona naći na javnoj raspravi.“

Izmjene koje su predložene odnose se, između ostalog, na:

Uvođenje instituta mladog vozača: „To su vozači od 18. do 21. godine života. Predviđene su zabrane i ograničenja za ovu kategoriju, uključujući zabranu upravljanja motornim vozilima od 23 do 06 časova, kao i zabranu upravljanja vozilima B kategorije čija je snaga motora veća od 80 kW, osim u slučajevima kada se u vozilu nalazi član porodice koji ima važeću vozačku dozvolu u trajanju najmanje 5 godina“, naglasio je Bečić.

On je saopštio i da će se prvi put pod nazivom ,,laka električna vozila” zakonski urediti i pitanje električnih trotineta.

„Predviđa se zabrana upravljanja električnim trotinetom za lica mlađa od 16 godina, kao i zabrana prevoženja drugih lica i korišćenja slušalica, kao i obavezno nošenje kaciga. U situacijama gdje ne postoje biciklističke staze ili trake, upravljanje na kolovozu biće dozvoljeno isključivo tamo gdje je maksimalna brzina do 30 km/h, odnosno do 50 km/h za lica starija od 18 godina”, saopštio je Bečić.

Dodao je i da se utvrđuje odgovornost roditelja i staratelja za upravljanje električnim trotinetima od strane lica mlađih od 16 godina.

„Predložene izmjene predviđaju prekršajnu odgovornost roditelja ili staratelja koji dozvoli djetetu mlađem od 16 godina da upravlja električnim trotinetima protivno zakonu, na javnim putevima“, kazao je on.

Bečić je istakao i da se uvode veća ovlašćenja policijskim službenicima.

„Predviđeno je uvođenje jedinstvenog informacionog sistema u stanicama za tehnički pregled vozila, kao i davanje širih ovlašćenja policijskim službenicima da mogu privremeno oduzeti vozilo licu koje je u prethodne dvije godine pravosnažno osuđeno za teže prekršaje iz oblasti bezbjednosti saobraćaja“, dodao je on.

Na kraju, Bečić je pozvao građane i zainteresovanu javnost da se aktivno uključe u javnu raspravu.

„Javna rasprava će trajati 30 dana i ovim putem koristim priliku da pozovem zainteresovanu javnost da uzme učešće, iznese svoje mišljenje, primjedbe i sugestije. Naša želja je da unaprijedimo ovaj zakonski projekat, kako bi ga nakon toga Vlada utvrdila i uputila Skupštini na dalje razmatranje i odlučivanje“, zaključio je Bečić.

 

Dosadašnja obaveza uzimanja krvi ili urina radi utvrđivanja prisustva alkohola u krvi prilikom uviđaja saobraćajne nezgode, koja se odnosila na nezgode i sa poginulim i sa povrijeđenim licima, sada sa novim izmjenama se odnosi samo na nezgode sa poginulim.

“Kod nezgoda sa povrijeđenim licima učesnici saobraćajne nezgode mogu se podvrgnuti ispitivanju pomoću odgovarajućih sredstava (alkometar, droga test i dr.) radi utvrđivanja količine alkohola u krvi, odnosno prisustva psihoaktivnih supstanci u organizmu. Obaveza uzimanja krvi i urina postoji samo ako se ispitivanjem pomoću alkometra ili droga testa utvrdi prisustvo alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci u organizmu kod neposrednog učesnika saobraćajne nezgode ili se takvo ispitivanje ne može izvršiti”, ističe se u nacrtu.

Takođe, predlaže se dopuna Zakona u smislu propisivanja izuzetka u odnosu na rok važenja vozačke dozvole za lica koja su starija od 57 odnosno 62 godine kako bi se ta lica izjednačila sa licima starijim od 67 godina kojima se vozačka dozvola izdaje sa rokom važenja od tri godine.

Predlaže se ukidanje mogućnosti upravljanja vozilom uz posjedovanje potvrde za upravljanje vozilom nakon podnijetog zahtjeva za registraciju vozila.

“Jer tako vozilo ne posjeduje registarske tablice, niti vozač kod sebe ima saobraćajnu dozvolu pa iz tog razloga i ne može učestvovati u saobraćaju”, ističe se.

Strože kazne za saobraćajne prekršaje: Do 1.000 eura ili 60 dana zatvora

Vozači i druge osobe koje krše saobraćajne propise suočiće se sa novčanim kaznama u iznosu od 300 do 1.000 eura, kao i mogućnošću zatvorske kazne do 60 dana. Zakon propisuje rigorozne mjere za niz prekršaja koji ugrožavaju bezbjednost saobraćaja.

U nacrtu se navode i koji ključni prekršaji povlače stroge kazne.

Jedan od prekršaja je korišćenje uređaja za ometanje policijskih radara.

“Vozači koji koriste ili imaju u vozilu uređaje za ometanje ili detekciju saobraćajnih kontrola, kao i oni koji ih reklamiraju ili prodaju, biće sankcionisani”, ističe se.

Rigorozno će se kazniti i vožnja u sprotnom smjeru, kao i prekoračenje brzine.

“Posebno su ugroženi mladi i početnici koji znatno prekorače brzinu, čak i do 90 km/h iznad dozvoljenog ograničenja”, navodi se.

Za prolazak kroz crveno i mjesec zatvora

Kazniće se i opasno preticanje, kao i vožnja bez zimske opreme.

Prolazak kroz crveno svjetlo može rezultirati kaznom zatvora od 15 do 30 dana.

Vozači sa više od 1 g/kg alkohola u krvi, ili oni koji su nesposobni za vožnju iz drugih razloga, suočavaju se sa teškim sankcijama.

Za većinu navedenih prekršaja izriču se i tri kaznena boda. Ako prekršaj izazove neposrednu opasnost ili saobraćajnu nezgodu, vozaču se određuju još dva dodatna kaznena boda.

Učiniocima prekršaja (izuzev članova komisije i kandidata za vozača bez položenog ispita), uz novčane kazne, može biti izrečena i zabrana upravljanja motornim vozilom u trajanju od tri mjeseca. Ukoliko je prekršajem izazvana nesreća ili ugrožavanje drugih učesnika, zabrana se može produžiti na tri do šest mjeseci.

OSTAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Slični članci

spot_img

Najnovije

Pratite nas

52,700FollowersFollow